نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری

۱۷ بازديد
نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری • • نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری قابل توجه مالک خونه به خونه؛ نحوه نگارش نامه اداری طرفداری قابل توجه مالک خونه به خونه؛ نحوه نگارش نامه اداری طرفداری قابل توجه مالک خونه به خونه؛ نحوه نگارش نامه اداری طرفداری پیام تبریک پیام تبریک پیام تبریک › اصول نگارش نامه های اداری › ذیل در نامه های اداری که دارای جدول باشه استفاده میشه جدول که پایین امضا باشه ذیل استفاده میشه ذیل الذکر آن چه در پایین ذکر شده است آن چه در زیر آورده شده است › نامهاداریخودرانحوه نوشتن نامه اداری نمونه نامه اداری نکات › نامهاداریخودرا ۱٫ شروع یک نامه اداری ۲٫ بدنه نامه ۳٫ انتها یک نامه اداری چند نکته بسیار مهم در نوشتن نامه اداری چگونه یک درخواست یا نامه اداری بنویسیم؟ نمونه‌ یک نامه اداری کوتاه ایجاد ارتباط در مکاتبات چند نمونه نامه اداری نتیجه گیری در ابتدا، نامه را با نام خدا شروع کنید بهتر است که از بسمه تعالی استفاده نمایید بعد از این مورد باید نامه را برای کسی که نوشته اید، خطاب قرار دهید ابتدا نام او و سمتش را بنویسید یک نمونه از فرمت نامه اداری کوتاهدر زیر به شما نشان داده می‌شود بسمه تعالی جناب آقای …… سرکار خانم …… مدیر محترم …… ریاست محترم …… اگر شما نام شخص مورد نظر را نمی در قسمت بدنه نامه باید درخواست خود را بدون جملات اعتراض آمیز بنوسیم که می‌تواند هر درخواستی باشد مانند استخدام یا وام موضوع نامه در فرمت نامه اداریهیچ تاثیری نمی‌تواند داشته باشد اگر درخواست ما احتیاج به توضیحات اضافی داشته باشد آنها را باید در سه یا چهار خط بنویسیم توجه داشته باشید که درخواست خود را واضح بنویسید و از کمترین جملات استفاده نمایید در انتها درخواست شما در نامه به پایان دادن نامه می‌رسیم که درنامه‌های اداریمعمولا شبیه به هم هستند پس از متن نامه باید در اول سطر بعد تشکر‌های لازم را بنویسید که می‌توانید به طور مثال بنویسید با کمال تشکر و احترام، با سپاس از توجه حضرتعالی، نهایت تشکر و … برای اینکه شخص مورد خطاب نامه، بداند این نامه از طرف چه کسی برای او نوشته و ارسال شده است، ش ۱٫ کاغذ نامه نوشتن نامه اداری نشان دهنده ادب و احترام ما نسبت به مخاطب نامه است این احترام در تمامی ‌قسمت‌های نامه باید رعایت شود کاغذ نامه یکی از این موارد است که نباید به هیچ عنوان برای نوشتن نامه اداری و رسمی ‌از کاغذهای متفرقه با اندازه ناقص، کاغذ دفتر و یا تاخورده استفاده شود اندازه استاندارد نامه‌های اداری و رسمی ‌ و است به طور معمول نامه‌های اداریدر کاغذهای نوشته می‌شود اگر متن نامه زیاد باشد باید قسمتی برای پاراف کردن آن نامه در نظر گرفته شود که بهتر است از کاغذ استفاده شود ۲٫ نگارش صحیح باید بدانید که یک نامه اداری باید بدون غلط املایی و مشکل نگارشی باشد اگر در نامه غلط املایی وجود داشته باشد، اثر منفی بر خواننده نامه دارد و اگر می‌خواهید از کلمات غیر معمول استفاده کنید، املای صحیح آن واژه را از اینترنت پیدا کنید برای نوشتننامه اداریبهتر است از یک خودکار نرم، پر رنگ و با رنگ آبی یا مشکی استفاده شود ۳٫ مناسبات دینی، مذهبی و ملی زمان نوشتن نامه اگر همراه با مناسبت‌های ملی و دینی همراه باشد می‌توان بعد از مورد خطاب دادن شخص در اول نامه اشاره ای به مناسبت داشته باشید و تسلیت و یا تبریک خود را ابراز نمایید مثلا اگر ایام ماه مبارک رمضان باشید، می‌توانید ذکر کنید با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما جناب آقای … رییس محترم امور کارکنان موضوع درخواست وام یا مساعده حقوق با سلام واحترام بدین وسیله اینجانب … کارمند یا کارگر شماره … که در قسمت … مشغول به کار می‌باشم به دلیل مالی و شخصی تقاضای دریافت مبلغ … ریال وام مساعده حقوق دارم که به اقساط ماهیانه … ریال در مدت … ماه توسط قسمت حسابداری از اولین حقوق و دستمزد پس از دریافت کسر گردد خواهش نامه‌ای که از یک سازمان خاص برای سازمان دیگر صادر می‌شود امکان دارد که در سازمان گیرنده سابقه داشته باشد و یا در پاسخ نامه طرف مکاتبه فرستاده شود در این موارد باید برای به دست آوردن سابقه آن نامه به شماره‌های مکاتبات دسترسی پیدا کنیم اگر نامه در پاسخ نامه طرف مکاتبه صادر شده باشد، بعد از ذکر عنوان، شماره و تاریخ و نام گیرنده باید ذکر شود مثلا در شاید برای‌تان جالب باشد که با چند نمونه نامه آشنا باشید یا حتی به چند نمونه نامه اداری برای الگو برداری نیاز داشته باشید در ادامه به چند نمونه نامه اداریاشاره می‌کنیم خب، بحث نوشتننامه اداری تقریبا تمام است و فقط بخش تمرین شما باقی می‌ماند نامه اداری می‌تواند بسیار کار چالش برانگیزی باشد و حتما باید در این کار مهارت پیدا کنید حتما موارد ذکر شده در این مقاله را اجرا کنید و از تجربیات‌تان برای ما هم در پایین همین صفحه بنویسید همچنین می‌توانید برای خواندن مطالب بیشتر به وبلاگ مالتینامراجعه کنید › › چگونه یک نامه اداری بنویسیم شرایط، اصول و طریقه نوشتن نامه › › · برای نوشتن نامه به خصوص نامه اداری یک سری اصول خاص وجود دارد که با رعایت آن میتوان تاثیر گذاری نامه را بیشتر کرد نویسندگان وکیل تاپ اینبار در این مطلب به درج و تحلیل این نکات کلیدی و مهم درباره نحوه نوشتن نامه اداری یک آیا نوشتن یک نامه اداری با توضیحات این مطلب همیشه الزامی است؟ از نظر قانونی خیر اما به لحاظ رویه عملی ادارات پاسخ مثبت است نامه اداری فقط به ادارات مربوط است؟ خیر افراد خارج از اداره نیز باید نامه ها را به نحو اداری بنویسند آیا برای هر موضوعی نوشتن نامه اداری لازم است؟ تقریبا برای تمام موضوعات یک اداره نیاز است › روشنوشتننامهاداریروش نوشتن نامه اداری چند نکته درباره نامه نگاری و مکاتبات › روشنوشتننامهاداری اهمیت نامه و نامه نگاری نامه داخلی در مقابل نامه‌های بیرونی نامه‌های عمومی در مقابل نامه‌های اداری نامه دستوری در مقابل نامه درخواست شماره نامه مهم‌ترین کد برای شناسایی نامه‌ها تاریخ، شماره، پیوست سه ویژگی کلیدی برای هر نامه گیرنده نامه مخاطب نامه و موضوع عرض سلام و احترام متن نامه سه بخش اصلی دارد کسانی که به تازگی کار سازمانی را آغاز کرده‌اند،‌ گاهی از این‌که برای هر کاری و هر اقدامی باید نامه بنویسند، آزرده می‌شوند در شرکت‌ها و سازمان‌ها، از یک درخواست وام ساده تا کارهای پیچیده‌ای مثل حل و فصل نارضایتی مشتری یا کارفرما با نامه و نامه نگاری انجام می‌شود کارهایی که به نظر می‌رسد بسیاری از آن‌ها را می‌توان در قالب گفتگوی شفاهی حضوری یا تلفن نامه‌ها را در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان به دو دسته‌ی داخلی و بیرونی تقسیم کرد نامه‌های داخلی نامه‌هایی هستند که بین افراد و واحدهای مختلف داخل یک سازمان رد و بدل می‌شوند نامه‌های بیرونی، به یک سازمان یا شرکت دیگر ارسال می‌شوند وزارتخانه و نهادهای دولتی،‌ شرکت‌های مشتری و تأمین‌کنندگان، از جمله کسانی هستند که شما خطاب به آن‌ها نامه می‌نویسید رسم ممکن است این سوال برایتان ایجاد شده باشد که اگر از طرف خودتان به عنوان یک شخص، برای یک شرکت یا سازمان نامه ارسال کنید، آیا نامه‌ی شما هم یک نامه‌ی اداری محسوب می‌شود‌؟ یا باید آن را یک نامه‌ی عمومی شخصی در نظر گرفت؟ وقتی نامه‌ای را به صورت شخصی می‌نویسید و به یک اداره تحویل می‌دهید، در آن اداره تشریفات ثبت انجام می‌شود و برای نامه‌ی شما، شماره‌ی ثب همه‌ی نامه‌ها را نمی‌توان در دو گروه نامه دستوری و نامه درخواست طبقه‌بندی کرد نامه‌هایی هم هستند که برای هماهنگی، اطلاع‌رسانی و هدف‌های دیگر ارسال می‌شوند اما بیشترین حجم نامه های اداری به نامه‌های درخواست و نامه‌های دستوری اختصاص دارد و ما هم در این درس، چارچوب این دو نوع نامه را مد نظر داشته‌ایم نامه‌های درخواستی معمولاً از موضع پایین به بالا یک نامه اداری همیشه باید شماره داشته باشد الگوی شماره‌گذاری نامه‌ها در هر سازمان با سازمان دیگر متفاوت است گاهی اوقات برای شماره‌گذاری صرفاً از اعداد استفاده می‌شود و گاهی هم، ترکیب حروف و اعداد مورد استفاده قرار می‌گیرد این‌که چه کسی باید شماره‌ی نامه را مشخص کند، بستگی به خط‌مشی سازمان شما دارد در کسب و کارهای کوچک، ممکن است خودتان یک قاعده ا در بالای هر نامه‌ای، معمولاً در قسمت چپ سربرگ، سه کلمه‌ی کلیدی می‌بینید تاریخ را معمولاً به صورت عددی می‌نویسند شماره هم چنان‌که گفتیم تابع سیاست سازمان شماست روبروی پیوست معمولاً یکی از دو کلمه‌ی دارد و نداردرا می‌نویسند البته برخی حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند و توضیح کامل‌تری می‌نویسند مثلاً روبروی پیوست می‌نویسند «چهار برگ» و یا «یک عدد » پیش در ایران نامه‌های اداری حتماً با «باسمه‌تعالی» شروع می‌شوند «بسمه‌تعالی» یک اشتباه رایج است پس از ذکر نام خدا، گیرنده‌ی نامه مخاطب صحبت‌های شما و موضوع نامه معمولاً به ترتیب زیر نوشته می‌شود قرار نیست حتماً سه مورد فوق در ابتدای هر نامه‌ای وجود داشته باشد اگر به یک سازمان نامه می‌نویسید و نام گیرنده را نمی‌دانید، ممکن است صرفاً به ذکر سمت و سلام کردن در ابتدای نامه تقریباً شبیه مکالمات روزمره، واجب محسوب می‌شود مراقب باشید که سلام کردن را فراموش نکنید برای سلام کردن می‌توانید از عبارات «با عرض سلام» یا «با سلام و احترام» یا «سلام علیکم» استفاده کنید شکل آخر سلام علیکم دولتی‌ترین شکل سلام مورد استفاده در نامه‌نگاری اداری است از صدر و ذیل نامه‌های اداری که بگذریم، اصل متن نامه را معمولاً می‌توان به سه بخش تقسیم کرد مقدمه، بدنه‌ی اصلی، حرف آخر دستور یا تقاضای نهایی یک یا چند جمله‌ی اول نامه، به توضیحات مقدماتی اختصاص دارد معمولاً شما نمی‌توانید ناگهان وارد اصل موضوع شوید شاید لازم باشد به نامه‌های قبلی اشاره کنید شاید هم لازم باشد در حد چند جمله به وضعیت عمومی خود › اصولوآییننگارشدراصول و آیین نگارش در نامه های اداری › اصولوآییننگارشدر الف نامه های اداری از دیدگاه ماهیت کار نامه های اداری از نظر ماهیت کار به چهار دسته تقسیم می شوند نامه های خبری نامه هایی که به واسطه آنها نتیجه کاری یا آغاز و پایان کاری اطلاع داده می شود › › طرز نوشتن نامه اداری و چند نمونه متن نامه نگاری اداری درخواست › › را باید به شکل صحیح به کار ببرید در نوشتن نامه اداری، باید از بیان جملات توهین آمیز و تهدید آمیز خودداری کنید نامه های اداری باید در برگ کاغذ بزرگ نوشته شود تا امکان ارجاع و حاشیه نویسی وجود › › نکات کاربردی در نگارش نامه اداری نکات کاربردی نشرآنلاین › › نکات کاربردی در نگارش نامه اداری و مکاتبات اداری که لازم است رعایت شود به شرح زیر هستند در حاشیه صفحه کاغذ نباید چیزی نوشت از چهارطرف کاغذ از بالا، پایین، چپ و راست فاصله سانتی متر را در

نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری

  مقاله نکات قابل توجه در نوشتن و ارسال نامه های اداری با عناوین ذیل جهت دانلود               نکات مورد توجه در نوشتن نامه  زمان ارسال نامه های اداری         این مقاله دارای  4  صفحه و با فرمت پی دی اف قابل دانلود است .    ...

دسته بندی : کتاب ، جزوه
تگ : نرم افزار , دبیرخانه , اتوماسیون اداری , رایگان , دانلود , بایگانی , اسناد , سند , نامه , اتوماسیون , وارده , صادره , اندیکاتور , کارتابل , الکترونیک
download - دانلود
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد