چهارشنبه ۱۲ مرداد ۰۱ | ۱۶:۲۳ ۱۷ بازديد
برنامه ریزی درسی و جایگاه آن در نظام آموزشی • • برنامه ریزی درسی و جایگاه آن در نظام آموزشی برنامه ریزی درسی و جایگاه آن در نظام آموزشی برنامه ریزی درسی شامل سازماندهی یک سلسله فعالیت های یاد دهی و یادگیری به منظور ایحاد تغییرات مطلوب در رفتار یادگیرنده ها و ارزشیابی میزان تحققق این تغییرات است برنامه ریزی درسی قلب نظام تعلیم و تربیت است و ابزاری در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش است فتحی واجارگاه، اصول و مبانی برنامه ریزی درسی › › راهنمای برنامه ریزی آموزشی برای کارکنان نحوهی تدوین و انواع آن › › خلاصه برنامه ریزی آموزشی در جزئیات، برای کارکنان بسته به هر فرد و حرفهی آنها متفاوت است اما برخی عناصر مشترک در آن وجود دارند که در مورد هریک توضیحاتی ارائه دادیم اگر برنامه ریزی آموزشی سیاست گذاری آموزشی در برنامه ریزی درسی در روش اجمالی تمرکز محور ، برنامه ریزی برای کل جامعه است در حالی که سیاست گذاری تدریجی به جای تحلیل کامل از وضعیت موجود و توسعه برنامه کار برای حل مشکلات به تحلیل کنش متقابل اهمیت می دهد › › مقاله برنامه ریزی درسی و برنامه ریزی آموزشی › › هر نظام برای پیشرفت و نیل به اهداف خودش نیاز به برنامه ریزی مخصوص به خود را دارد تا بتواند در جهت پیشبرد اهداف خویش شرکت کنند؛ علاوه بر نظام ها، موسسات و نهادها، خانواده ها نیز نیاز به برنامه ریزی دارند › ارتباط برنامه ریزی آموزشی و درسی با تکنولوژی آموزشی › · برنامه ریزی آموزشی که برنامه ریزی درسی را نیز شامل می شود، عبارت است از کاربرد روش تحلیلی در مورد هر یک از اجزای نظام آموزشی و برنامه ریزی برای آن ها به منظور استقرار یک نظام آموزشی کارامد › › بررسی نقش و جایگاه برنامه ریزی آموزشی در تعلیم و تربیت › › آموزش و پرورش با سعی در برنامه ریزی آموزشی و برنامه ریزی درسی تلاش می کند نقص های موجود در آموزش و پرورش را از بین ببرد نتایج نشان داد که برای ایجاد انسجام سیستم نظام آموزشی و برنامه های توسعه › › برنامه درسی مهم ترین وسیله آموزشی است ایرنا › › تهرانایرنا رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، برنامه درسی را مهم ترین وسیله آموزشی دانست و گفت در دل برنامه درسی، کتاب درسی به عنوان یک ماده آموزشی قرار دارد که در هیچ کجا حذف نشده است و همچنان قدرتمند و پایدار
گرد اوری شده در 19 صفحه با فرمت ورد قابل ویرایش چکیده با توجه به تحولات و واقعیت های دنیای امروز انتظار می رود که مدیران مدارس قادر باشند هم سو و با هدف برنامه ریزی درسی ملی ، نیاز یاد گیرندگان را در سطح مدرسه و منطقه پاسخ دهند و در رابطه با دانش آموزان به بازشناسی عناصر موثر بر برنامه درسی ملی بپردازند. .برنامه درسی ملی واقع گرایانه مستلزم مشارکت تمام نیروهای اثرگذار و درگیر در مراحل گوناگون تصمیم گیری است. در جامعه امروز می بایست به مراقبت و کنترل از استقرار زیر نظام درسی و مدیریت مدرسه پرداخت .مدیریت و یادگیری دو مفهوم به هم گره خورده است و مدیران مدارس با بهره گیری از رویکرد همه جانبه و مبتنی بر همکاری می توانند زمینه های ایجاد تغییر" فرهنگ مدارس " را فراهم نمایند در چنین شرایطی مدیریت مدرسه درحکم فرایند آزاد سازی انرژی ، هوش و مشارکت اجتماعی مدرسه است و با ظرافت و دقت ، تغییرات را با هدف ملی هم سو می کند. معمولاً برنامه های درسی از عناصری تشکیل شده اند که ترکیب وهماهنگی مناسب آنها در کنار یکدیگر مؤفقیت یک برنامه درسی را تضمین می کند با توجه به اینکه دربسیاری از مو ...
دسته بندی : علوم انسانی
تگ : برنامه ریزی درسی و جایگاه آن در نظام آموزشی
download - دانلود
برنامه ریزی درسی و جایگاه آن در نظام آموزشی

دسته بندی : علوم انسانی
تگ : برنامه ریزی درسی و جایگاه آن در نظام آموزشی
download - دانلود